52015Tem

Spirulina (Mavi-Yeşil Yosun) Chlorella (Klorella-Yeşil Yosun) Zayıflama ve Diyet

Spirulina (Mavi-Yeşil Yosun) Chlorella (Klorella-Yeşil Yosun) Sağlıklı Beslenme, Zayıflama ve Diyet

akuatik algamax besin takviyesi diyet listesi zayıflama

Zayıflama ve Diyet

Çağımızın en büyük problemlerinden biri hareketsiz yaşam, düzensiz, dengesiz beslenme ve buna bağlı obezite ve sağlık sorunları… Sağlık Bakanlığı verilerine göre Türkiye’de de diğer dünya ülkelerinde olduğu gibi obezite görülme sıklığı gün geçtikçe artmaktadır.

Sağlık Bakanlığınca yapılan “Türkiye Beslenme ve Sağlık Araştırması-2010” ön çalışma raporuna göre Türkiye’de görülen obezite sıklığı;

Yetişkinlerde:

Erkeklerde %20,5
Kadınlarda ise % 41,0
Toplamda % 30,3
olarak bulunmuştur.

Çocuklarda:

0-5 yaşta obezite sıklığı % 8,5 (erkek %10,1, kız %6,8)
6-18 yaşta obezite sıklığı % 8,2 (erkek %9,1, kız %7,3)

olarak tespit edilmiştir.

0-5 yaşta fazla kilolu olanlar %17,9, fazla kilolu ve şişman olanlar %26,4 olarak bulunmuştur.
6-18 yaşta fazla kilolu olanlar %14,3, fazla kilolu ve şişman olanlar %22,5 olarak bulunmuştur.

saglikli beslenme diyet zayiflama

Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütünün (OECD) ekonomik, çevresel ve sosyal istatistikleri içeren 2011-2012 raporuna göre yüksek kilo ve obezitedeki artışın en önemli halk sağlığı sorunları arasında yer aldığı belirtilmektedir.

Obezitenin başta hipertansiyon, yüksek kolestrol, diyabet, kalp hastalıkları, astım, kas-iskelet hastalıkları ve bazı kanser türlerinin de aralarında bulunduğu çok sayıda hastalığın risk faktörü olduğu anımsatılmıştır. Düzensiz ve dengesiz beslenme az fiziksel aktivete, genetik yatkınlık ve endokrin sistemi hastalıklarının obeziteye yol açan bazı faktörler olduğuna dikkat çekildi.

Obeziteden korunmak tabi ki mümkün. Dengeli ve sağlıklı beslenerek, hareket ederek ve yeteri miktarda su içerek obeziteyi engeleyebiliriz. İnternetten bulduğumuz diyet listeleri her insan için uygun olmayabilir. Hepizin bir beslenme alışkanlığı, genetik yapısı, sağlık durumu…vb. etkenleri birbirinden farklı olabilir. Bir elbisenin ölçüsü herkesin üzerine uymayabilir. Bu nedenle kendi vücudunuzun özelliklerine uygun beslenmek için bir diyetisyene başvurabilirsiniz.

Hepimizin belli beslenme alışkanlıkları var. Sabah kalkıp kahvaltı yapmak veya iş yerimize gttiğimizde bir şeyler atıştırmak, öğlen yine hazır yiyecekler ve akşam evimizde yediğimiz yemek, meyve…vb. rutin beslenme modelimizin bir parçası… Metabolizmamızın düzgün çalışması için protein, mineral, vitamin ve posa … vb. maddeleri dengeli almamız gerekmektedir. Günlük koşuşturmamızda buna çok özen gösteremediğimiz için besin takviyesi kullanarak aldığımız besinlere takviye yapabiliriz.

Düşük kalori içeriği ve zengin b12 vitamini, a vitamini, c vitamini, e vitamini (multivitamin), mineral, protein, biotin, fikosiyanin, klorofil, beta-karoten, alfa karoten, demir, GLA gibi içerikleri ile %100 doğal Spirulina ve Chlorella’yı besin desteği olarak kullanabilirsiniz. Yüksek ve değerli protein içerikleriyle bu türler vejeteryanlar için de önemli besin destekleridir.

Dünyada en çok ziyaret edilen ilk on siteden birinin sahibi olan ve sağlıklı beslenme ve diyet üzerine uzmanlaşmış olan Amerika’lı Dr. Axe’a göre Chlorella vücuttan serbest radikalleri uzaklaştırarak metabolizmayı hızlandırmaya ve enerji vermeye yardımcı bir besindir.

Avustralyalı ünlü bilim adamı Harald W. Tietze yapılan bilimsel araştırmalarda Spirulina’nın yüksek multivitamin, mineral, protein içermesi, kolay sindirilebilir olması, toksik madde içermemesi ve düşük kalorili olması nedeniyle düzenli ve dengeli beslenme ve kilo kontrolü için ideal bir besin takviyesi olduğunu gösterdiğini belirtti. [1]

Journal of Medicinal Food dergisinde yayınlanan bir araştırmada Chlorella (Klorella) kullanımının, vücut yağ yüzdesinde, serum total kolesterolünde ve açlık kan şekeri düzeylerinde gözle görülür azalmalara neden olduğu” belirtiliyor. [2]


Kaynaklar

  1. Micro Food Macro Blessings by Harald WTietze Pg 22.
  2. http://online.liebertpub.com/doi/abs/10.1089/jmf.2006.0180